Doświadczenie

Firma EMPIRIA istnieje od 2007 r. Nasze projekty realizujemy w zakładach w Polsce, Europie i na świecie. Zajmujemy się zarówno nowymi inwestycjami, jak i modernizacją istniejących instalacji. Uważamy, że zgromadzone doświadczenie jest naszą najlepszą wizytówką.

EMPIRIA Realizacje


Zakłady Azotowe Chorzów

Modernizacja programu stanowiska naważania
[2018]


Zakład produkcji serów, Szwecja

Modyfikacja logiki dla pracy robota
[2018]


REHAU - Brake, Niemcy

System transportu w lakierni zderzaków (przenośniki, podnośniki, transport na łańcuchach, transport w piecu, windy, stoły do obracania skidów,...).
Sterowanie na bazie SIMATIC 1500.
[2017]


Zakład produkcji płyt PVC

Odzyskanie hasła ze sterownika S7-300, pobranie programu z PLC, upload projektu z panelu wizualizayjnego
[2016]


IKEA - Zbąszynek
System transportu

Modyfikacja i rozbudowa systemu transportu
[2016]


IKEA - Babimost
System transportu

Prace serwisowe
[2016]


Final - Dąbrowa Górnicza
Przekładarka do profili aluminiowych

Przekładarka EMPIRIA Przekładarka EMPIRIA

Uruchomienie maszyny podającej do kolejnego urządzenia przekładki w zadanej sekwencji w zakładzie produkującym profile aluminiowe. Sterowanie na bazie Siemens SIMATIC S7-1200.
[2016]


VW - Changchun, Chiny
Zrobotyzowane stacje

VW Changchun EMPIRIA VW Changchun EMPIRIA

Udział w uruchomieniu zrobotyzowanych stacji służących do aplikowania substancji antykorozyjnej na karoserię samochodu.
[2015]


Solar Energy - Gdańsk
Instalacja produkująca panele fotowoltaiczne

Prace serwisowe po awarii spowodowanej przepięciem.
[2015]


IKEA - Zbąszynek
Transport technologiczny

Rozbudowa systemu transportu płyt meblowych w zakładzie IKEA.
[2015]


VW - Kassel, Niemcy
Prasa mechaniczna

Współpraca podczas uruchomienia prasy mechanicznej po jej modernizacji oraz wymianie sterownika Siemens SIMATIC z S5 na S7.
[2014]


Duda - Sosnowiec
Oczyszczalnia ścieków

Diagnostyka i wymiana uszkodzonych modułów PLC.
[2014]


Europe Solar Production - Dąbrowa Górnicza
Linia produkcji paneli fotowoltaicznych

Prace serwisowe.
[2014]


Lotnisko Heathrow - Londyn, Wielka Brytania
Transport

Heathrow Heathrow

Braliśmy udział w uruchomieniu nowej sortowni bagaży na jednym z terminali na lotnisku Heathrow. Zadaniem systemu jest transport kontenerów z bagażami dla zadanego lotu.
Całość składa się z kilku linii ze sterownikami Siemens SIMATIC S7-400, panelami operatorskimi, panelami mobilnymi, dwoma poziomami systemów nadrzędnych. Instalacja wykorzystuje sieci ASI, Profibus, Ethernet.
[2013-2014]


BMW - Oxford, Wielka Brytania
Linia montażu

_100222726_gettyimages-631956260

Rozbudowa linii montażu podwozi o nowe wkrętarki ze względu na wprowadzenie do produkcji nowego modelu samochodu.
[2013-04]


Logstor - Gliwice
Maszyna piankująca

Rozruch maszyny pianującej służącej do produkcji rur preizolowanych. Maszyna przewidziana jest do pracy w Chinach.
Urządzenie sterowane jest przez sterownik pracujący na bazie WinAC uruchomiony na panelu SIMATIC MP377. Kontroluje funkcje sterownicze głowicy, stację hydrauliczną, napędy Omron, ciśnienie robocze składników. Dodatkowo na bazie sterownika IM 151-8 zbudowany jest nadrzędny system nadzoru nad bezpieczeństwem pracy maszyny, ze względu na strefę zagrożenia wybuchem.
[2013-03]


Maja - Wittichenau, Niemcy
Linia pakowania

Przeniesienie i przebudowa linii pakowania w zakładzie produkującym meble.
[2013-02]


Duda - Sosnowiec
Serwis panela operatorskiego AB

Aktualizacja firmware i przegranie aplikacji z panela na panel Allan Bradley Panel View 550.
[2012-10]


ThyssenKrupp - Lockweiler, Niemcy
Montaż uszczelek do drzwi

Uruchomienie maszyny służącej do nakładania uszczelek do drzwi samochodowych. Docelowo maszyna będzie pracować w zakładzie VW w Szanghaju. Urządzenie sterowane jest poprzez sterownik SIMATIC z siecią INTERBUS.
[2012-09]


Ekomex - Panki, Polska
Mieszalnik

Braliśmy udział w rozruchu mieszalnika służącego do produkcji puree ziemniaczanego.
[2012-08]


BMW - Oxford, Wielka Brytania
Spawalnia

Przeniesienie zrobotyzowanej linii służącej do spawania podwozi karoserii samochodu MINI. Stacja składa się z robotów Kuka i systemu transportu. W zakresie automatyki instalacja wykorzystuje Siemens SIMATIC S7-400, sterownik bezpieczeństwa Pilz PSS SB 3006-3, sieci przemysłowe INTERBUS, Profibus, Ethernet, SafetyBUS, wizualizację na bazie WinCC, panele Sütron TP32 (programowane TSWin), skanery laserowe Sick.
[2012-08]


Volkswagen - Wolfsburg, Niemcy
RHB (Elektrohängebahn)

Rozruch transportu podwieszanego w spawalni samochodów (Golf 7)
[2012-06]


Swedwood (IKEA) - Zbąszynek
Modernizacja transportu

Przebudowa transportu technologicznego w związku z rozbudową parku maszyn. Wykorzystany PLC to SIMATIC S7-300.
[2012-03]


Swedwood (IKEA) - Zbąszynek
Przeniesienie linii pakowania

Obrócenie i rozbudowa linii pakowania. Sterowanie zbudowane na bazie sterownika i panela operatorskiego SIMATIC S7. Wykorzystane napędy to SEW Moviswitch, Movimot i Movifit.
[2012-02]


Volkswagen - Hanower, Niemcy
Transport na linii produkcyjnej

Konsultacje w zakresie architektury programu sterowania dla transportu podwozia. Linia produkcyjna powstaje dla nowego modelu samochodu.
[2011-12]


Logstor - Løgstør, Dania
Maszyna piankująca

Uruchomienie drugiej maszyny piankującej, tym razem pracującej na zasadzie ciągłego odlewania stali. Na podstawie łączenia dwóch składników tworzy się pianka wypełniająca rury preizolowane.
Urządzenie sterowane jest przez sterownik pracujący na bazie WinAC uruchomiony na panelu SIMATIC MP377. Kontroluje funkcje sterownicze głowicy, stację hydrauliczną, przekształtniki częstotliwości OMRON,... Dodatkowo na bazie sterownika IM 151-8 zbudowany jest nadrzędny system nadzoru nad bezpieczeństwem pracy maszyny.
[2011-09]


Odzyskanie hasła ze sterownika

Świadczyliśmy usługę polegającą na odzyskaniu hasła ze sterownika SIEMENS Simatic S7-300. Hasło nie pozwalało na modyfikację programu ani na wgląd w jego treść. Dzięki temu możliwe było zabezpieczenie kopii programu sterowania na wypadek awarii sterownika.
[2011-09]


Swedwood - Esipovo Moskwa, Rosja
Transport technologiczny

Kolejna instalacja transportu technologicznego w zakładach Swedwood (IKEA). Są to dwa bufory automatycznego magazynowania oraz wózek transportujący materiał między maszynami produkcyjnymi i buforami.
Zakres prac obejmował stworzenie programu sterowania (Simatic S7), wizualizacji (panel Simatic) i rozruch na obiekcie.
[2011-08]


Logstor - Gliwice
Maszyna piankująca

Modyfikacja sterowania i uruchomienie maszyny piankującej. Na podstawie łączenia dwóch składników pod wysokim ciśnieniem tworzy się pianka wypełniająca rury preizolowane.
Urządzenie sterowane jest przez sterownik pracujący na bazie WinAC uruchomiony na panelu SIMATIC MP377. Kontroluje funkcje sterownicze głowicy, stację hydrauliczną, napędy MICROMASTER, ciśnienie,... Dodatkowo na bazie sterownika IM 151-8 zbudowany jest nadrzędny system nadzoru nad bezpieczeństwem pracy maszyny.
[2011-08]


Swedwood - Lubawa
Przemiennik palet

Uruchomiliśmy przemiennik palet odkładający materiał produkcyjny na palety.
[2011-06]


Zakład Wylęgu - Brzesko
System wentylacji i klimatyzacji

Programowanie regulatora Siemens RWX62
[2011-04]


Swedwood - Babimost
Transport technologiczny

Modernizacja systemu sterowania w zakresie transportu technologicznego i magazynowania. Rozbudowano istniejącą infrastrukturę o kolejne urządzenia, dodano nowe linie, wózki, pulpity.
[2011-01]


Swedwood - Zbąszynek
System automatycznego transportu i magazynowania

Projekt modernizacji systemu transportu i składowania w związku z przeniesieniem instalacji z innego zakładu. Uruchomione zostały przenośniki - stoły, wózki, stanowiska rozdzielania pakietów, sztaplowania i rozsztaplowania podkładów, przemiennik palet.
W zakresie urządzeń technicznych użyto sterowniki Siemens SIMATIC S7-300, sieć Profibus DP, napędy SEW Movi-Switch, Movi-Mot i Movi-Fit, enkodery, skanery bezpieczeństwa Leuze i Sick, kurtyny bezpieczeństwa Sick oraz sterowniki bezpieczeństwa Sick Flexi Soft.
[2010-11]


Swedwood - Lubawa
System magazynowania i transportu

Wykonano prace serwisowe związane z awarią systemu w zakresie sterownika Siemens SIMATIC S7-400 i sieci Profibus DP.
[2010-10]


Colorchemia - Prochowice
Mieszalnik farb nr 2

Uruchomiliśmy drugi automatyczny mieszalnik farb wodnych. Była to kompleksowa modernizacja instalacji w zakresie zarówno elektryki, jak i programu sterowania. W zakresie prac znalazły się modyfikacje elektryczne, dobór urządzeń sterujących wraz z ich dostawą, w końcu sterowanie obiektem (w oparciu o Siemens SIMATIC S7-300) i wizualizacja urządzenia uruchamiana na komputerze PC (na bazie WinCC Flexibe).
[2010-10]


Peri - Warszawa
Centrala wentylacyjna

Naprawa i programowanie regulatora Siemens RWX62.7320. Urządzenie pracuje w centrali wentylacyjnej składającej się z zespołu nawiewno-wywiewnego z nagrzewnicą wodną, chłodnicą wodną, rekuperatorem, wentylatorami nawiewnym i wyciągowym.
[2010-09]


Volkswagen - Bratysława, Słowacja
Transport technologiczny

Aktualizacja wizualizacji (bazującej na systemie InTouch) odcinka transportu po jego modernizacji.
[2010-08]


Swedwood - Portugalia
System magazynowania

Modernizacja polegająca na rozbudowie systemu magazynowania. Wykonano prace w zakresie uruchomienia układu sterowania (SIMATIC S7-400) oraz wizualizacji obiektu (SIMATIC MP277).
[2010-08]


Duda - Sosnowiec
Serwis panela operatorskiego

Usługa serwisowa polegająca na odzyskaniu danych wizualizacyjnych z pamięci uszkodzonego panela operatorskiego Siemens SIMATIC TP270.
[2010-06]


Colorchemia - Prochowice
Mieszalnik farb nr 1

Kompleksowa modernizacja instalacji w zakresie zarówno elektryki, jak i programu sterowania. W zakresie prac znalazły się modyfikacje elektryczne, dobór urządzeń sterujących wraz z ich dostawą, w końcu sterowanie obiektem (w oparciu o Siemens SIMATIC S7-300) i wizualizacja urządzenia uruchamiana na komputerze PC (na bazie WinCC Flexibe).
[2010-10]


Volkswagen - Bratysława, Słowacja
Linia montażu podwozi

Modernizacja oprogramowania sterującego dla sterownika CPU SIMATIC S7 318-2DP. System wykorzystuje również systemy identyfikacji Moby, wkrętarki Power Focus, napędy.
[2010-04]


Volkswagen - Bratysława, Słowacja
Linia montażu podwozi

Stworzyliśmy wizualizację linii dla nowego panela operatorskiego Siemens Simatic MP377 (z wykorzystaniem WinCC Flexible).
[2009-8]


Automatyka budynku - Ruda Śląska

Modernizacja sterowania wentylacją i ogrzewaniem. Realizacja techniczna w oparciu o regulator Siemens RWX62.
[2008-11]


British American Tobacco - Augustów
Silosy

Projekt polegający na modernizacji oprogramowania dla sterowania systemem załadunku i rozładunku silosów.
Układ sterowania wykorzystuje Siemens SIMATIC S7-300 (z siecią PROFIBUS DP), przekształtniki SEW Movimot, napędy, enkodery.


Philip Morris - Berlin, Niemcy
Magazynowanie i składowanie

Przeprowadzono konsultacje w zakresie integracji systemu. System sterowania wykorzystuje Siemens SIMATIC S7-300 (z siecią PROFIBUS DP).


FAW - Czangczun, Chiny
System transportu w lakierni samochodowej

W ramach projektu stworzono oprogramowanie oraz dokonano rozruchu automatycznego transportu karoserii w fabryce ciężarówek FAW. System przenośników zawierał stoły, windy, podnośniki, obrotnice, przesuwnice, załadunek i rozładunek karoserii, magazynowanie.
Układ automatyki wykorzystuje napędy SEW Movimot, przekształtniki SEW Euro, stacje identyfikacji EMS.
System sterowania zawierał Siemens SIMATIC S7-400 (z siecią PROFIBUS DP), panele HMI, panele dotykowe SIMATIC TP270 (ProTool).


Daimler Chrysler - Tuscaloosa, USA
Stacja Emu w lakierni Mercedesa

Uruchomiono dwie bliźniacze stacje Emu, które na podstawie znajomości parametrów profilu oczyszczają karoserię bezpośrednio przed malowaniem przy pomocy rotujących piór emu oraz strumieni zjonizowanego powietrza.
wykorzystano przekształtniki SEW oraz rozwiązania pneumatyczne.
Sterowanie zostało stworzone w oparciu o sterownik Allen Bradley (z sieciami ControlNet i DeviceNet), dokonano również edycji wizualizacji (InTouch).
Projekt zakończył się przygotowaniem dokumentacji technicznej oraz przeprowadzeniem szkoleń.


Daimler Chrysler - Tuscaloosa, USA
Stacja Blower w lakierni Mercedesa

Uruchomienie dwóch bliźniaczych stacji Blower, które na podstawie znajomości parametrów profilu oczyszczają karoserię przy pomocy strumienia powietrza (wykorzystano przekształtniki SEW Euro).
Sterowanie zostało stworzone w oparciu o sterownik Allen Bradley (z sieciami ControlNet i DeviceNet), dokonano również edycji wizualizacji (InTouch).
Projekt zakończył się przygotowaniem dokumentacji technicznej oraz przeprowadzeniem szkoleń.


TBB - High Point, USA
Mieszalnia farb

Projekt dla Thomas Built Buses, wymagał stworzenia oprogramowanie oraz dokonania rozruchu automatycznego sterowania mieszalnią farb na potrzeby lakierni samochodowej. Układ zawiera również system odzysku odpadów lakierniczych.
Układ sterowania zbudowany jest w oparciu o rozwiązania pneumatyczne (ze względu na strefę zagrożenia wybuchem).
Wykorzystano sterownik Allen Bradley (z sieciami ControlNet i DeviceNet).


TBB - High Point, USA
Lakiernia samochodowa

W ramach projektu stworzono oprogramowanie i dokonano uruchomienia stacji sterowania robotami malującymi w lakierni samochodowej. Malowane są tam charakterystyczne żółte amerykańskie autobusy szkolne.
Wykorzystany został sterownik Allen Bradley z sieciami ControlNet i DeviceNet. Stworzono komunikację z robotami malującymi ABB oraz z systemem wizyjnym ISRA.
Oprogramowaliśmy sterownik bezpieczeństwa Pilz z siecią SafetyBUS.
Wizualizacja procesu została stworzona na bazie systemu InTouch.
Projekt zakończył się stworzeniem dokumentacji techniczno - ruchowej oraz przeprowadzeniem szkoleń dla obsługi.


Opel - Gliwice
Stacja UBS

Projekt polegał na rozwinięciu oprogramowania do akwizycji danych. Rozwiązanie techniczne w oparciu o Siemens SIMATIC S7-400.


  • Jednoosobowe stanowiska szkoleniowe

    Standardem szkoleń EMPIRIA jest oferta jednoosobowych stanowisk szkoleniowych.
    Uważamy, że tylko takie rozwiązanie zapewnia komfortową i efektywną pracę.

  • Przydatne materiały szkoleniowe

    W czasie szkolenia kursant/ka otrzymuje komplet materiałów szkoleniowych, które pozostaje jego/jej własnością.
    Dokumentacja może być wykorzystywana w trakcie późniejszej pracy.

  • Indywidualne podejście do kursanta

    Indywidualne podejście jest możliwe dzięki niewielkim grupom, w których przeprowadzane jest szkolenie. Pozwala to prowadzącemu szkolenie na dostosowanie się do tempa pracy osoby biorącej udział w szkoleniu.

  • Szkolenia w siedzibie firmy klienta

    Cechą szkoleń jest miejsce ich przeprowadzania -
    - siedziba firmy Klienta. Dzięki temu Państwa zakład odnosi szereg korzyści -
    - znaczne zmniejszenie kosztów, a przede wszystkim pracownicy biorący udział w kursie cały czas są potencjalnie dostępni dla pracodawcy.

  • Forma
    zajęć praktycznych

    Szkolenie ma formę zajęć praktycznych. Kładziemy nacisk przede wszystkim na przećwiczenie zagadnień, z którymi spotykacie się Państwo na co dzień w swojej praktyce przemysłowej.


  • Obiektywizm

    Dzięki temu, że nie jesteśmy przedstawicielem handlowym producenta sterowników, potrafimy obiektywnie przedstawić i porównać oferowane rozwiązania.